
سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد
رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول ...
رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول ...
رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول ...
به مناسبت هفته دولت ۶۴ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۳۴۳ میلیارد تومان در خوزستان افتتاح یا بهره برداری میشود. به گزارش ...
رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول ...
رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول ...
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش جمعا ۴ هزار و ۴۰۰ دانشجو در سه مقطع تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری باران سرخ ؛ دکتر رحیم پیغان ،در پاسخ به اینکه آیا این دانشگاه امسال در دوره کارشناسی با کاهش ورودی مواجه بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: آمار، این موضوع را نشان نمیدهد؛ سال گذشته ۲ هزار و ۶۲ دانشجو در مقطع کارشناسی و امسال یک هزار و ۹۳۳ دانشجو پذیرفته شده است. در کل نسبت به سال قبل تفاوت پذیرش کمتر از ۱۰۰ نفر بوده و جمعا امسال ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در هر سه مقطع دانشجو پذیرفته شده است بنابراین آمار تفاوت معناداری نشان نمیدهد.
وی افزود: خوشبختانه در تعداد دانشجو ریزش نداشتهایم و روند جذب دانشجو چندان تغییر نکرده است اما در این شرایط، میزان غیبت دانشجویان افزایش یافته است که به دلیل شرایط پساکرونا و شرایط اخیر و ناامنیها است که ممکن است تعداد غیبتها را افزایش دهد. البته هنوز آماری از دانشکدهها دریافت نکردهایم اما کلاسها صددرصد تشکیل میشوند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: بر اساس برنامهریزی وزارت علوم، رشتههای تحصیلی کاربردیتر خواهند بود اما در یک سری از رشتهها بر اساس اطلاعات سازمان سنجش، ریزش دانشجو داشتهاند و کلاسها به حد نصاب نمیرسد. آمایش نشان میدهد که چرا تعداد دانشجو در یک رشته ریزش داشته که میتواند به دلیل کیفیت آموزش و یا بازار کار باشد. نبود استقبال میتواند نشاندهنده میزان کارایی باشد و قاعدتا رشتههایی باید تدریس شوند که کاربردیتر باشند؛ هدف از طرح آمایش این است اما کاهش تعداد دانشجو نیست.
****.معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: بر اساس برنامهریزی وزارت علوم، رشتههای تحصیلی کاربردیتر خواهند بود اما در یک سری از رشتهها بر اساس اطلاعات سازمان سنجش، ریزش دانشجو داشتهاند و کلاسها به حد نصاب نمیرسد. آمایش نشان میدهد که چرا تعداد دانشجو در یک رشته ریزش داشته که میتواند به دلیل کیفیت آموزش و یا بازار کار باشد. نبود استقبال میتواند نشاندهنده میزان کارایی باشد و قاعدتا رشتههایی باید تدریس شوند که کاربردیتر باشند؛ هدف از طرح آمایش این است اما کاهش تعداد دانشجو نیست